324
REGISTRES DU BUREAU
cun des habitans d'icelle ayt, selon son pouvoir, à faire provision de picqz, pelles, hoyaulx et louchetz qu'ilz tiendront tous pretz en leurs maisons pour servir en ceste ville, quant l'occasion s'en pourra presenter.
['W «Faict à Paris, le xixme jour de Decembre m vc
LXXV."
Signé : "HENRY". Etau dessoubz: "Pinart".
DGVJI. — Deliberation dudit Conseil tenu en l'Hostel de laditte Ville.
23 décembre i5-5. (Fol. 260 r°.)
Suivant laquelle Ordonnance et pour y pour­veoir, auroict esté faitte Assemblée et Deliberation audict Hostel de Ville, present le sieur de Biron, grand mestre de l'Artillerie, y envoyé par le Roy pour cest effect; en laquelle auroit esté advisé et deliberé ce qui s'ensuicl.
Memoire de ce qui a esté arresté en l'Hostel de la Ville de Paris, le xxiii""3 Decembre mil cinq cens soixante quinze, en la presence de monsieur de Biron, grand mestre de l'Artillerie'1', y estant venu pour pourveoir à la conservation de laditte Ville.
Premierement :
"Qu'il sera faict ung grand magazin de bleds à part pour les gens de guerre, ct qu'il sera separé des magasins de la Ville. Et pour ce faire, sera mandé en Picardye et autres provinces des environs de laditte ville, de faire admener la plus grande quantité de bledz que faire se pourra; el qu'il sera permis à toutes personnes de mettre bled en gre­niers en laditte ville, nonobstant toutes Ordonnances ad ce contraires, affin que laditte ville soit garnie.
"Monsieur le Lieutenanl civil a prins charge de
faire venir les bledz d'Estampes par eaue; auquel sera baillé commission du Roy et mandé aux cheval­lier du Guet et lieutenant de robbe courte, d'iceulx y acheminer ou bailler gens pour la force, tant pour faire monter les basteaulx que pour les faire charger et amener en ceste ville, pour estre mis es greniers, qui seront baillez aux marchans ausquelz appar­tiendront lesdictz bledz, et estre venduz et débitez ainsy qu'ilz adviseront.
"Qu'il sera faict commendement à tous les bour­geois et habitans de la Ville d'avoir en leurs mai­sons, chacun ung picq, une pelle, et une hotte.
"Que pour reparer les tranchées du costé de l'Université ot faire ce qu'il y convient faire pour la conservation des faulxbourgs C2', seront levez des deniers de la fortifficalion de l'année mil cinq cens soixante seize, que chacun sera tenu advancer an premier jour de Janvier, pour les deniers estre eni-ploiez ausdittes tranchées et autres lieulx qu'il sera advisé, pour la deffence de laditte ville. Laquelle levée se fera en la plus grande dilligence que faire se pourra ; el. s'il est possible, sera fait marché a des entrepreneurs.
"Faict cn l'Hostel commung de laditte Ville, les jour et an que dessus'3'."
DCVUI. — Ordonnance du Conseil du Roy pour la seureté et provision de la Ville.
23 décembre 1575. (Fol. 26.3 r° W.)
"Les Sieurs du Conseil du Roy, ayans entendu des nouvelles de l'acheminement des reytres, ont donné
charge au sieur Marcel, intendant des Finances, d'aller vers le Prevost des Marchans et Eschevins el
'-) "Monsieur de Biron, grand mesire de l'artillerie- : Armand de Gontaul, baron de Biron, l'un des plus illustres capitaines de son temps, gentilhomme ordinaire de la Chambre, mestre de camp de la cavalerie légère, conseiller au Conseil privé, grand maitre de l'artillerie (5 novembre 1569), maréchal de France en 1576.Né vers 15 a A, il fut tué d'un coup de fauconneau au siège d'Eper­nay (26 juillet 1592).
(-) Sur ce point, voir les détails donnés ci-dessus art. DXXXVIII et cf. la note 1 de la page 282.
O A la suite de ce document, le Registre présente une interversion qui porte sur les articles cotés ci-dessous DCXI-DGXH, DC1X-DCX et DC VIII, dont la série est rétablie ici suivant l'ordre chronologique.
'") Au Registre, ce document est intercalé entre deux textes datés respectivement du 28 et du 26 décembre : ci-dessous, art. DCIX-.DCX et DCXHI-DCXIV.